מגזין

מישהו רעב? (צילום: shutterstock)

9 מאכלים שמונעים חצ'קונים

פירות טרופיים, קורנפלקס מדגנים מלאים ואגוזי מלך - מתאים!

 ראש אחד   |   24/07/2015  |    |    | 
מישהו רעב? (צילום: shutterstock) מישהו רעב? (צילום: shutterstock)

פירות טרופיים, קורנפלקס מדגנים מלאים ואגוזי מלך - מתאים!

אחד החסרונות היותר-בולטים בחוויית גיל ההתבגרות הוא החצ'קונים. כדי למנוע או לפחות לצמצם את הבעיה שתופסת מקום די מרכזי בחיי היומיום שלנו (לטס פייס איט), ריכזנו עבורכם תשעה מזונות שכדאי שתוסיפו לתפריט האישי שלכם, ושיעזרו לכם למנוע את הופעת הפצעונים המעצבנים.

''כשהגוף מנסה לנקות את הרעלים שבתוכו, הוא נעזר בעור, וכך נוצרים פצעי הבגרות'', מסבירה הקוסמטיקאית גלית לוגסי. ''המשחות ודרכי הטיפול הכימיות יכולות לעזור לעור, אבל באותה מידה גם להזיק לו - אם לא מאזנים אותן עם תזונה נכונה''. אלו הם תשעת המזונות שגלית ממליצה עליהם כטיפול מונע פצעונים.

1. פירות טרופיים

''עור שמייצר חצ'קונים הוא בדרך כלל עור שיש לו נטייה להיות שומני, וקשה לשים עליו קרם לחות כי העור מייצר שומן בעצמו. הפירות הטרופיים שמכילים הרבה נוזלים עוזרים לו לייצר לחות בעצמו''. יאללה פסיפלורה!

צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

2. קורנפלקס מדגנים מלאים

''נכון שזה קצת מפתיע שקורנפלקס יכול לעזור לפצעי הבגרות, אך אם בוחרים את הסוג הנכון מדגנים מלאים ולא מגזימים עם הכמות - רק מרוויחים. הדגנים המלאים עוזרים למניעת מתח בגוף, שהוא גם הגורם המרכזי להחמרת הפצעים''. חולים על ברנפלקס.

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

3. חמוציות

''המרכיבים הייחודיים שנמצאים בחמוציות עוזרים לחיזוק המערכת החיסונית ומורידים את כמות החיידקים בעור בצורה ניכרת". אלה חדשות מעולות!

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

4. קינואה

''לקינואה שפע יתרונות תזונתיים. היא מלאת מינרלים שמנטרלים רעלים, משמשת מקור מצוין לוויטמינים ומפחיתה את כמות השומנים בדם''. וזה גם טעים!

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

5. דגים

''בדרך כלל נוצרים הפצעים בעקבות תהליכים דלקתיים בגוף, וכשהגוף רוצה לנקות את עצמו, הוא מפריש רעלים דרך העור. את התהליך אפשר למנוע בעזרת אכילת דגים משום שהם מכילים הרבה אומגה 3, הידוע כחומר אנטי-דלקתי חזק''. אימא, אפשר עוד קצת חריימה?

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

6. אגוזי מלך

''אגוזי מלך מלאים באבץ. אם תספקו לגוף כמות קטנה ממנו, הוא יחזק את הבריאות והמערכת החיסונית - מה שמתבטא בצורה טובה גם בעור''. נאמי-נאמי, אגוזים.

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

7. עלים ירוקים

''יש הרבה סוגים של עלים ירוקים כמו חסה, כרוב, פטרוזיליה ונענע , שמכילים נוגד חמצון המטהר את הגוף מרעלים וכך גם מונע את הופעתם של הפצעים על העור''. היום אוכלים סלט ירוק!

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

8. אבוקדו

''אבוקדו הוא פרי בעל שומן טבעי שיכול לעזור בשמירת הלחות שהעור צריך. בנוסף לזה, באבוקדו יש ויטמין B3 המשפר את חילוף החומרים בגוף וכך תורם אף הוא לעור בריא''. ואנחנו חשבנו שאבוקדו זה שמן מדי - איזה כיף לגלות דברים כאלה!

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

9. ביצים

''לביצים יתרונות שונים: הן מעניקות לעור לחות ומאיצות את חידוש תאי העור. אם תשלבו ביצה בארוחה אחת ביום, תזכו לכל הסגולות הנפלאות שלה''. אז מקושקשת או עין?

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

NO MORE ZITS - איזה מאכל כבר הוספתם לתפריט?

(כת"צית עינב לוגסי/ einav.rosh1@gmail.com)