סטייליש

(צילום מתוך: designschool.canva.com)

תמיד הכעיס אתכם שכל הדוגמניות נראות אותו הדבר? כדאי שתקראו את זה

היופי הוא בעיני המתבונן? בעיני חברות הקוסמטיקה הוא די קבוע.

 ראש אחד   |   07/03/2016  |    |    | 

 

 

צוות חוקרים מטעם Canva, אתר בין-לאומי לעיצוב גרפי, החליט להשוות בין הדוגמניות והדוגמנים של חברות שונות ולבדוק אם יש אי-אילו קווי דמיון בין הפרזנטורים. החברות שהושוו כללו מותגי ביגוד, חברות ביטוח, מפעלי אלקטרוניקה, חברות מזון מהיר וחברות נדל"ן, ותוצאות ההשוואה בין הפרזנטורים של מותגי חברות הקוסמטיקה יפילו לכם את הלסת לרצפה.

 

 

ההשוואה כללה מותגים יוקרתיים ועממים כאחד דוגמת קאברגירל, דיור, לוריאל, מייבילין, רימל לונדון ופרואקטיב, ועולה כי במודעות הפרסום של כל החברות האלה חוזרים על עצמם אותם תווי פנים. קו לסת מסותת, עצמות לחיים גבוהות, שפתיים מלאות, גבות מודגשות ועור בהיר הם מאפיינים שניכרו שוב ושוב אצל כל אחד מהפרזנטורים, בין אם מדובר בנשים ובין אם מדובר בבגברים.

 

 

(צילום מתוך: designschool.canva.com) (צילום מתוך: designschool.canva.com) (צילום מתוך: designschool.canva.com) (צילום מתוך: designschool.canva.com)

 

 

יופי הוא בעיני המתבונן? משיכה היא עניין של טעם? המחקר מצא כי חברות מוצרי הטיפוח בוחרות לפנות ללקוח עם אותו הטריק בדיוק. מתברר שכאשר מדובר בפרסום - הלקוח מנסה ליצור הזדהות וחיבור אצל הלקוח, ומה שעובד לו הוא אותו אידאל יופי קבוע ושגור. כמה עצוב.

 

 

WOW - מה אתם חושבים?

 

 

(דנה זקס \ danaz.rosh1@gmail.com)