מגזין

לפחות תפזרו אותו בסטייל (קרדיט: יוטיוב)

מכורים למלח? הנה 5 דברים שאתם חייבים לדעת

סעיף מספר 4 לגמרי הרגיע אותנו #אין_על_מלח

 אביב מסיקה   |   27/11/2017  |    |    | 

גם אתם מוסיפים מלח לצ'יפס שלכם עוד לפני שאתם טועמים אותו? חייבים לאכול משהו מלוח מיד אחרי שאכלתם שוקולד? תמיד שמים את המלחייה לידכם? אם עניתם כן - ברוכים הבאים, מכורי מלח, לכתבה שאתם חייבים לקרוא ומי יודע, אולי בסופה תחליטו להפחית קורט מלח או שניים בארוחה הבאה (תירגעו, זה לא כזה נורא). שוחחנו עם אסיה שינה, מתמחה ברפואה סינית מסורתית, תזונה וצמחי מרפא, והיא סיפרה לנו 5 דברים שחייבים לדעת בנוגע למלח. #לגזור_ולשמור

1. עולם מלוח

אם האינסטינקט שלכם בארוחות הוא מיד לשקשק את המלחייה, כדאי שתפסיקו כי מלח נמצא בכל מקום, גם בלי שתוסיפו אותו. יש אנשים שצורכים פי עשר ואפילו פי עשרים יותר נתרן ממה שהגוף צריך, בלי לדעת אפילו! המלח נמצא בכל המזונות, מהחי ועד הצומח, ומטרתו לסייע בשימור המזון, לשפר את הארומה שלו, להדגיש ולמתן טעמים מסוימים (כן, הוא להיט בעולם הקינוחים!). "הנטייה שלנו לאהוב אותו נשמעת בעצם טבעית, כי הוא חלק מאיתנו, מעצם היותו אחד המרכיבים החשובים ביותר בגופנו", כך מסבירה אסיה. 

via GIPHY

2. מכורים לאושר

למה אנחנו בכלל מתמכרים למלח? וול, אין ספק שהוא משפר ומדגיש טעמים של רכיבים אחרים במזון, ובעצם משפר את טעם האוכל. מלבד זאת, סריקות מוח מראות שהנתרן שבמלח מפעיל מוליך עצבי במוח שקשור בתחושות ההנאה (הלם!). נו, אתם רואים שלא סתם אנחנו אומרים לכם שפיצה משפרת את מצב הרוח? 

via GIPHY

3. הכול במידה

אסיה הבהירה לנו שעם השנים אנו זקוקים ליותר ויותר מלח כדי להרגיש את טעמו, כי חוש הטעם שלנו מסתגל לרמות גבוהות של מלח וסף המליחות שלנו יורד (אז תתחילו להוריד בכמויות, כי הן רק יגדלו). צריכה מעל לכמות המומלצת, שהיא 10 גרם ביום, עשויה להיות מזיקה מבחינה בריאותית ולגרום להפרת המאזנים בגופנו. לצערנו, חברות המזון בתעשייה מוסיפות כמות גדולה של מלח כמעט לכל מאכל, בייחוד לחטיפים, גבינות או בקיצור - לכל הג'אנק פוד שמתחשק לנו לזלול בדיוק כשאמורים ללכת לישון. או שזה רק אנחנו?

via GIPHY

4. מוציאים את המלח מהתפריט? כלל לא נחוץ

נגבו את הדמעות, אתם לא חייבים להתחיל בדיאטה דלת מלח, כי הוא מאוד חשוב לגופנו ואסיה מספרת שהוא נקשר לאין-ספור פעולות חיוניות - "המלח מווסת את פעילות קצב הלב, את הפעילות ההורמונלית ואת השינה גם כן. הוא שימש במשך אלפי שנים במרכיבים תרופתיים ובניקוי הגוף מרעלים". אז מה אתם אומרים - תצליחו להסתפק ב-10 גרם של מלח ביום? בהחלט מאתגר. 

via GIPHY

5. תרגול הוא שם המשחק

צמצום צריכת המלח והנתרן היא עניין של הרגל ותרגול, ועד כמה שזה ישמע בדיוני – אנחנו ממש יכולים לאמן את בלוטות הטעם שלנו. כל בלוטת טעם מתחלפת לאחר כשבועיים עד חודש, ובמידה ונפחית בהדרגה את כמות המלח במזון שאנו אוכלים, כך גם בלוטות הטעם יתרגלו לטעם פחות מלוח (כן, זה אפשרי!). אסיה שיתפה אותנו בכמה טיפים מועילים להימנעות מצריכת יתר של מלח: "כדאי מאוד לצרוך כמות נאותה של ירקות ופירות במקביל ליתר המזונות, על מנת לבקר על לחץ הדם בגוף, שעשוי להיות מושפע ישירות מכמויות מלח שאנו צורכים. הגברת המודעות לתזונה עשירה ומגוונת נטולת מזונות מעובדים תסייע ותביא את גופנו לשמירה ולאיזון!". יודעים מה? אימצנו את הטיפים האלה! #בהצלחה_לכולם

via GIPHY