מגזין

לא, לחפור באינסטוש של דמי זה לא מה שיעזור לכם להירדם (צילום: shutterstock)

השיטה שמשגעת את העולם: איך להירדם בדקה

קורה לכם שאתם לא מצליחים להירדם, לא משנה כמה כבשים ספרתם? לא עוד. השיטה הפשוטה הזאת תגרום לכם להירדם בשישים שניות בלבד.

 דנה זקס   |   14/09/2017  |    |    |    | 


לכולנו זה קורה - מתהפכים מצד לצד במיטה, טרודים במחשבות על המבחן שיש מחר או על הריב עם ה-BFF ופשוט לא מצליחים להירדם. כבר ניסינו את כל השיטות המוכרות: לשתות כוס חלב חם, לספור כבשים, לעשות לעצמנו קיצי בשיער ולעבור על כל האינסטוש של דמי לובאטו, אבל בסוף אנחנו נרדמים רק בשלוש בבוקר ומתעוררים לבית ספר הפוכים לגמרי (אם בכלל).

זה שלחץ הוא הגורם המרכזי לחוסר שינה או לקשיי הירדמות היא עובדה לא מפתיעה בכלל, אבל למה, בעצם? סטרס הוא התגובה של הגוף למצבים מסוכנים, בין אם אמיתיים ובין אם דמיוניים (נגיד, המבחן מחר הוא לא באמת מצב מסוכן, נכון? טוב, בדרך כלל לא). במצבים כאלה התגובה הגופנית הכללית היא נשימה מואצת, לחץ דם גבוה מהרגיל ושרירים מתוחים. אמנם עוצמת התגובות משתה מאדם לאדם, אבל לרוב לא קל להירדם במצבים כאלה. הגיוני, לא? אז איך מתגברים על זה? ובכן, בעזרת נשימות. כן, כן, כל כך פשוט.

אז פשוט לנשום? קודם כול - כן. אבל שיטת הנשימות הבאה עומדת לשנות את חוויית ההירדמות שלכם לנצח. השיטה נקראת "תרגיל ה-4-7-8", והיא נהנית מתמיכה של חוקרים בכל העולם, וכן זכתה לפופולריות רבה במגזינים נחשבים כמו "טיים" ובתכניות טלוויזיה כמו "אופרה ווינפרי". השיטה לוקחת כמה שניות בלבד, היא פשוטה ממש להבנה וליישום, אפשר לבצע אותה בכל מקום ובכל מצב, והכי חשוב - היא אשכרה עובדת. אז מה עושים בדיוק?

1. מניחים את הלשון על החך העליון, ממש מאחורי השיניים הקדמיות, ומשאירים אותה שם במהלך כל התרגיל.

2. נושפים אוויר החוצה דרך הפה ב"ווווושששש" אחד ארוך.

3. סוגרים את הפה ושואפים אוויר לאט לאט דרך האף במשך ארבע שניות - כדי להכניס יותר חמצן לגוף.

4. עוצרים את הנשימה במשך שבע שניות - כדי לתת לחמצן יותר זמן להיכנס אל זרם הדם.

5. פותחים את הפה ונושפים את האוויר החוצה במשך שמונה שניות - כדי להאט את קצב פעימות הלב. כך משתחררת כמות גדולה יותר של פחמן דו-חמצני מהריאות.

6. חוזרים על סבב הפעולות ארבע פעמים בסך הכול - עד שמתעוררים בבוקר ולא זוכרים בכלל שנרדמנו.

בקיצור- שואפים דרך הפה במשך ארבע שניות, נושפים דרך האף במשך שבע שניות ושוב שואפים במשך שמונה שניות. 

GOOD NIGHT - גם לכם קשה להירדם לפעמים?

כבר יצרתם את הפיד החדש שלכם? כל הכוכבים מחכים לכם ב -