מגזין

צילום: יוטיוב

האם תצליחו לזהות את המסר שמסתתר בפרסומת "התמימה" הזאת

תעבירו את זה הלאה.

 אינה טוקר   |   04/12/2016  |    |    |    | 

 

 

אל תקראו את המשך הכתבה לפני שתצפו בסרטון אחרת תהרסו לעצמכם, אוקיי? אוקיי.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=A8syQeFtBKc

 

 

צפיתם? יופי. בואו נדבר על זה רגע. 

 

וואו. איזו דרך טובה להעביר מסר. אירועי ירי המוניים בבתי ספר ובמקומות ציבוריים הם תופעה קשה ושכיחה מדי בארצות הברית, והסרטון הזה מנסה למנוע אסון כזה מבעוד מועד. נכון, אצלנו מקרים כאלה הם נדירים, אך אין זה אומר שאין אלימות רבה סביבנו. עליכם לשים לב למה שקורה סביבכם גם אם אתם בעיצומו של סיפור אהבה מרגש; הבחינו באותות מצוקה של חבריכם לכיתה, חפשו סימנים שמצביעים על התנהגות אלימה והיו ערניים לפני שמתרחש אסון.  

 

אגודת "סנדי הוק פרומיס" (Sandy Hook Promise), שמטרתה למנוע אלימות בנשק חם בבתי ספר, יצרה את הסרטון הזה. האגודה הוקמה לאחר הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק", שבו נרצחו עשרים ילדים ושישה מבוגרים. לפי נתוני האגודה, כשמונים אחוזים ממבצעי הירי מספרים למישהו על התכניות שלכם לפני שהם מוציאים אותן לפועל. לצערנו, ברוב המקרים אף אחד לא מתערב או שם לב לדגלים האדומים. זוהי נורת אזהרה לכולנו - יש סימנים מקדימים, ואנחנו חייבים לראות אותם כדי למנוע את האסון הבא. 

 

 

ייתכן שאתם מרגישים שהנושא רחוק מכם, אך הוא לא - צריך להפנים את המסר של הקמפיין ולהבין שהוא רלוונטי לתחומים רבים בחיים, למשל מקרי התאבדות. על פי אגודת "סנדי הוק פרומיס", גם שבעים אחוזים מהמתאבדים מספרים על הכוונה שלהם לפני שהם שמים קץ לחייהם. לכן כל כך חשוב להקשיב ולשים לב. זהו אחד הקמפיינים הכי אפקטיביים וחכמים שנתקלנו בהם, והוא יישאר לנו בראש זמן רב.