יחסים

(צילום: Shutterstock)

בת 16: "הייתה לי שנה קשה ועכשיו אני לא מרגישה כלום"

"כבר הבנתי שיש מחלה פסיכולוגית כזאת ואני רוצה להתגבר על זה למרות כל הכאב שארגיש".

 ראש אחד   |   04/12/2016  |    |    |    | 

 

בת 16 שואלת: 

 

השנה שעברה הייתה קשה בשבילי: איבדתי את סבתא שלי, התאהבתי במישהו שלא אהב אותי בחזרה, רבתי עם חברה ממש טובה שלי שמאוד פגעה בי. בתוך כל העצב והבכי התפללתי שמשהו יפסיק את הכאב ובערך אחרי חצי שנה שמתי לב שאני לא נהנית כמו פעם, לא שמחה כמו פעם, וכבר בערך שנה זה ככה. יש לזה צדדים טובים כי כשחברה טובה פגעה בי לא מזמן, לא היה לי כל כך קשה, או כשסבא שלי היה בבית חולים לא מזמן, היה לי קשה (בכיתי, אבל זה לא היה קרוב לאיך שהרגשתי כשסבתא שלי הייתה בבית חולים, ולשניהם אני ממש קרובה). אבל אני לא נהנית כמו פעם, אני לא שמחה כשאני מצליחה להשיג משהו שכל כך רציתי והכי גרוע זה שאני לא מרגישה קרובה לאנשים שאני אוהבת כמו פעם. כבר הבנתי שיש מחלה פסיכולוגית כזאת ואני רוצה להתגבר על זה למרות כל הכאב שארגיש. מה אני אמורה לעשות? רק החברה הכי טובה שלי יודעת ואני לא רוצה לספר לעוד מישהו.

 

לי ראובני (עובדת סוציאלית) עונה: 

 


נשמע שאת מתמודדת עם הרבה דברים לא פשוטים ושהדרך שלך להתמודד עם הכאב היא לעטות שריון ולא להרגיש. זאת באמת הגנה שמאפשרת קצת מרחב נשימה, אבל היא גם הופכת אותך לקהה יותר ממה שהיית לפני כן, וחבל. אני מבינה שאת לא רוצה להיות כל כך עצורה ועצובה כל הזמן, והדרך היחידה לעשות שינוי היא לקפוץ למים, להאמין שיכול להיות אחרת, לגייס טיפול של אופטימיות ותקווה ולהתחיל לרשום לעצמך (באמת, ביומן, לדוגמה) דברים טובים שקרו לך במהלך היום. אנחנו כל כך מתוכנתים לראות את הקושי והכאב, שלעתים אנחנו שוכחים להבחין גם בכל הטוב בין לבין. עוד נקודה שכדאי לזכור היא שבגיל ההתבגרות יש לנו נטייה להיות יותר במצב רוח, יותר בקיצוניות, פחות בשמחה. זה קורה, לכן צריך לזכור שזה זמני ולא קבוע. אני יודעת שזה קשה נורא בגלל הכאב, ובכל זאת, הזכירי זאת לעצמך, גלי הבנה וחמלה כלפי עצמך ושמרי על עצמך. אם אינך מסוגלת להתגבר על זה לבדך - וזה בסדר גמור - את יכולה לפנות לגורם חיצוני מקצועי לעזרה, למשל יועצת בית הספר או מוקד ער"ן בטלפון או באינטרנט. בהצלחה.

 

 

 

זקוקים למישהו לדבר איתו?

מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית 1202 (24 שעות ביממה)

אם נתקלתם בבריונות ברשת, פנו לאיגוד האינטרנט הישראלי, המרכז לאינטרנט בטוח כאן בשבילכם.

ער"ן (עזרה ראשונה נפשית): 03-5467799, 04-8672222, ובאינטרנט www.eran.org.il

אוזן קשבת: 03-5226027, 03-6919765