סטייליש

מוגזם (צילום מסך מפייסבוק)

איך הפרסומת הזאת הייתה צריכה להיראות

עולם האופנה רגיל לדוגמניות רזות בצורה קיצונית. מה קורה כשמותג אופנה מציג גרסה משלו לפרסומת בעייתית של ויקטוריה סיקרט?

  |   25/04/2015  |    |    | 
(צילום מסך מפייסבוק) מוגזם (צילום מסך מפייסבוק)

עולם האופנה רגיל לדוגמניות רזות בצורה קיצונית. מה קורה כשמותג אופנה מציג גרסה משלו לפרסומת בעייתית של ויקטוריה סיקרט?

קמפיין של ליין חזיות ותחתונים של חברת ויקטוריה סיקרט התיימר להציג את "הגוף המושלם" - כך גם נכתב בפרסומת - והדוגמניות שמופיעות בו רזות מאוד. מהר מאוד התעוררה ביקורת רבה נגד הקמפיין, והגולשים האשימו את מותג ההלבשה התחתונה בכך שהוא מגדיר מודל רזון מוגזם וקיצוני כמושלם. בסופו של דבר לא נשארו לוויקטוריה סיקרט הרבה ברירות, והרשת החליטה לשנות את הסלוגן.

האמנם? (צילום מסך מפייסבוק) האמנם? (צילום מסך מפייסבוק)

גם השינוי לא מצא חן בעיני גולשים רבים, שטענו כי הדוגמניות בפרסומת אינן באמת משקפות מבני גוף שונים כפי שהסלוגן החדש מנסה לרמוז. הגולשים דרשו מהרשת לפרסם התנצלות, להחליף את הפוסטרים בחנויות ובשלטי החוצות וגם להתחייב כי לא תצא בקמפיין פוגעני כזה בעתיד. כמו שזה נראה כרגע, הרשת לא הולכת להתנצל, והיא גם טוענת שהשינוי נעשה משום שהם ראו לנכון לעשות זאת - ולא בעקבות הביקורת שהפרסומת המקורית עוררה.

מותג אופנה בשם Curvy Kate יצא בקמפיין נגדי, והציג את המודל שלו לגוף המושלם. בפרסומת שלו נראות הדוגמניות עומדות באותה צורה שבה הדוגמניות של ויקטוריה סיקרט עומדות - אך הן באמת מציגות מבני גוף שונים ומגוונים.

)צילום הגוף המושלם (צילום מסך מפייסבוק)

  אנחנו מקווים שמותגי אופנה נוספים יצטרפו ליוזמה ויצאו בקמפיינים מאוזנים שמציגים דוגמניות בריאות במשקל מציאותי ובריא. 

SO - מה אתם אומרים?

(שראל קמינסקי / sarel.rosh1@gmail.com)