מגזין

אל תתביישי, זה רק אנחנו! (צילום: יוטיוב)

מסמיקים בקלות ופוחדים לדבר עם הקראש? 6 טיפים שיעזרו לכם להתגבר על הביישנות

ביישנים - התקרבו! יש לנו כמה דברים שיכולים לעניין אתכם.

 דפנה ירושלמי   |   28/04/2017  |    |    |    | 

 

 

משפילים מבט, מחייכים במבוכה ומחכים שהרגע פשוט יעבור - אם התיאור הזה נשמע לכם מוכר, כנראה שגם אתם חווים מדי פעם ביישנות. בין אם זה המחנק בגרון בזמן השיחה עם הקראש ובין אם הרצון להיבלע באדמה בזמן שהמורה פונה אליכם בשיעור, אנחנו מקווים שלא תתגעגעו אל הביישנות יותר מדי, כי לאחר קריאת הטיפים הבאים יש סיכוי לא רע בכלל שהיא תהפוך לזיכרון נשכח.

 

1. שבע בום

בחרו באחד מהשיעורים האהובים עליכם בבית הספר, ועם פתיחתו התחילו להשתתף. הקאץ': ספרו את התלמידים שמשתתפים, ובכל פעם שהתלמיד השישי יסיים לדבר, עליכם להרים את היד ולהשתתף. כך תוכלו לצבור ביטחון בדיבור מול קהל ובהשתתפות בשיעור, והריכוז במשחק ישכיח את החששות. סמכו עלינו עם הטיפ הזה, הוא עובד. #מניסיון

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

2. משפחה, משפחה, משפחה!

משפחה אולי לא בוחרים, אבל דבר אחד בטוח; היא תמיד תתמוך בכם ותגבה אתכם. זו בדיוק הסיבה לכך שארוחות משפחתיות הן המקום הכי טוב לחיזוק הביטחון העצמי. פתחו בשיחות בנושאים שונים עם בני המשפחה המורחבת. ספרו על הלימודים, על החברים או על כל דבר שתבחרו. עם הזמן תרגישו בנוח לעשות את זה גם עם אנשים זרים.

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

3. הכל 10!

או במקרה הזה, "אתגר העשר”. הגיוני שלא שמעתם על האתגר הזה, מפני שאתם הראשונים שאנחנו מספרים להם על הנשק הסודי שלנו להתגברות על הביישנות! למשל, בחרו יום אקראי בבית הספר ובמהלכו גשו בכל פעם אל האדם העשירי שתראו ודברו איתו. בהתחלה זה עלול להיות קצת מביך, אבל זו דרך מעולה להתגבר על עוד שלב בביישנות ולהכיר חברים חדשים.

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

4. ״אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים״

אתם מכירים אותנו מספיק זמן כדי להכיר את האובססיה הסודית שלנו לדוקטור סוס, ואנחנו לגמרי לא מתנצלים על זה. כפי ששמתם לב, בחרנו באחד הציטוטים המפורסמים (והנכונים) ביותר שלו. אל תחששו לצאת למקומות חדשים ולהתמודד פנים מול פנים עם הפחד ועם חוסר הוודאות, זה לגמרי קטן עליכם!

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

5. מראה מראה שעל הקיר

כן, זו הקלישאה הכי גדולה, אבל מבטיחים לכם שזה לגמרי עובד! לדבר לעצמכם, לספר סיפור או סתם לדמות שיחה חשובה (נגיד, מה תאמרו לקראש) מאוד יכול לעזור בשיפור הביטחון שלכם ברגע של שיחה אמיתית. אמנם קשה לדמות את התרחישים האפשריים, אבל מספיק שתעשו כמה חזרות בראשכם על המסר שתרצו להעביר, וכבר תרגישו יותר בטוחים בעצמכם. והיי, מה שעבד לאימא החורגת של שלגיה חייב לעבוד גם לנו, לא? 

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

6. JUST DO IT

מצטערים לנפץ כמה אשליות, אך עוד לא נמצאה נוסחת קסם להעלמת הפחד או הקושי. כמובן שהעצות שלנו יכולות להקל על ההתמודדות, אבל בסופו של דבר הכי חשוב שתזכרו שכל עוד לא תעשו את מה שהכי מפחיד אתכם, הוא יישאר מאיים לעד. העזו ונסו - זה הזמן שלכם להראות לעצמכם מה אתם באמת מסוגלים לעשות!

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

 

 

ומה הטיפ שלכם להתמודדות עם ביישנות?