סטייליש

(קרדיט: Giphy.com)

טרנד הבלוגים: כך הם הפכו לדבר החם ביותר בעולם האופנה

כנסו וגלו מהם שלושת הבלוגים המובילים ואיך תוכלו לפתוח אחד מוצלח בעצמכם!

 נועם גורביץ'   |   22/03/2017  |    |    |    | 

 

 

הם מושכים לנו את העין, אנחנו סומכים על הביקורת שלהם - ולפעמים גם נעזרים בהם בבחירת אאוטפיטים. בלוגי אופנה הפכו לאתרים אהובים כמעט כמו האינסטוש (אבל רק כמעט), וכל פאשניסטה ופאשניסטו חולמים לפתוח אחד. מה הסיפור מאחורי הבלוגים? ואיך לכתוב על אופנה נהיה באופנה?

 

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

המגזינים והמעצבים שלטו בעולם האופנה עד שנכנס שחקן חדש לזירה - הבלוג. הבלוגים קיימים כבר שנים רבות, אך אלה המוקדשים לאופנה תפסו תאוצה רק בשנים האחרונות, אולי כי פלטפורמות הפרסום באינטרנט גדלו ואולי כי סוף כל סוף אנחנו מודים שכיף להתבונן באנשים הלבושים בבגדים יפים. כך או כך, אין ספק שבלוגי אופנה הפכו למקור מידע והשראה עיקרי לחובבי אופנה מסביב לעולם. לפני שאנחנו מעמיקים בבלוגי אופנה, בואו נתחיל מההתחלה - מה זה בכלל בלוג? אז למי שחי במערה בשנים האחרונות ולא נתקל בבלוגים, נספר כי מדובר ביומן אישי־פומבי במסגרת אתר אינטרנט. היומן הזה עוסק בחוויות, במאמרים ובחדשות, ומלווה לרוב בתמונות פרטיות של הבלוגר (הכותב) שמתמקדות בנושא הבלוג - למשל בגדים, נופים, אוכל (אם תשאלו אותנו, הדבר האהוב עלינו הוא תמונות של אוכל). בלוג הוא כל מה שנרצה שיהיה, בין אם יומן אישי שעוסק בחיי היומיום שלנו ובין אם אתר המתמקד באופנה ועוסק בבגדים שאנו לובשים או במותגים שאנו אוהבים. אם בעבר אנשים שאפו לכתוב בעיתונים, היום השאיפה היא לפתוח בלוג ולהצליח לקדם אותו. למה? כי כתיבה בבלוגים הפכה לקריירה של ממש, והמובילים בתחום מרוויחים כסף על כל פוסט שיווקי שהם מפרסמים ומוזמנים לסקר אירועים גדולים מסביב לעולם. בלוגים בכלל ובלוגי אופנה בפרט נוסקים והופכים למוקד העניין של מותגים ושל צרכנים, וכיום יש לבלוגרים כוח רב בעולם האופנה. אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו רצנו לפתוח בלוג אופנה!

 

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

כוחו של הבלוג

 


לא סתם פאשניסטות ופאשניסטים רבים מבקשים לפתוח בלוג. פעם הקול המשפיע בעולם האופנה היה של מעצבים וכתבי מגזינים, והיום גם הבלוגרים נותנים את הטון בנושאים רבים. איך זה קרה? בעבר הסתמכו מותגים על חזאי טרנדים ועל תחושותיהם בנוגע לעתיד עולם האופנה ולדרישה של קהל הצרכנים שלהם. כיום הם לא צריכים לנחש יותר - הצרכנים כותבים בעצמם מה מעניין אותם! זוהי גם הסיבה שצרכנים רבים מסתמכים על הדעה של הבלוגרים, הרי לרוב היא כנה והיא עוסקת בצרכים ובאהבות האופנתיות האמיתיים של הקהל בבית (זה אומר שגם אנחנו יכולים להשפיע על עולם האופנה - מהספה שלנו, בזמן שאנחנו אוכלים פיצה?). בעקבות עליית קרנם של הבלוגים השתנתה גם שיטת הפרסום של מותגים רבים; פעם המותגים התפרסמו באמצעות מודעות ופרסומות, וכיום העדיפות היא לפרסם דרך בלוגים, בייחוד כי ברוב המקרים הבלוגרים שמפרסמים מוצר יפרסמו רק מוצר שהם באמת אוהבים, כיוון שהפלטפורמה שלהם אישית והם לא חייבים דבר לאיש blog_power# . הכוח העולה של הבלוגרים ומספר הגולשים שעוקבים אחריהם הקנו להם מעמד של סלבריטאים, ובזכות יכולת ההתבטאות שלהם וזיקתם לאופנה הם מקבלים עבודות כמו הנחיה בתכניות טלוויזיה, סדרות אינטרנטיות, כתיבה במגזינים ואפילו עיצוב אופנה. אבל לא הכול נוצץ בעולם הבלוגים ובייחוד בבלוגי האופנה. בלוגרים יכולים לכתוב כל העולה על רוחם ולפרסם כל מונה שהם רוצים, אך לחופש הזה יש מחיר - הרי כל אחד יכול להגיב להם. בנוסף, בלוגים רבים בעצם שייכים לבני נוער, ולאלה אין תמיד את הכלים הנכונים להתמודד עם ביקורות שליליות. משמעו של דבר הוא שהבלוגים עלולים להיות פלטפורמה לבריונות ברשת. בנוסף, מחקרים פסיכולוגיים וסוציולוגיים מצאו כי לא פעם הדימוי העצמי של בני נוער מושפע מתמונות שמופיעות בבלוגים ומהתכנים הכתובים שם, שמציגים סגנון חיים עשיר ויפה בדרך כלל, מה שעלול לפגוע בביטחון העצמי של הגולשים. מובן שזה לא תלוי בבלוגר אלא בגולש, אך אסור להתעלם מהעובדות האלה אם אתם בלוגרים, זכרו שכל שורה שנכתבת בבלוג מופצת למיליוני קוראים ברחבי העולם (מאחלים לכם שאכן ההפצה תהיה כל כך גדולה!). אם אתם גולשים, זכרו שלא כל מה שמוצג על מסך המחשב הוא בהכרח אותנטי ומייצג אורח חיים אמיתי, אלא שלפעמים זו בסך הכול תפאורה יפה לכתבה.

 

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

 

הבלוגרים המובילים

 

עכשיו כשאנחנו יודעים כמה כוח יש לבלוגים, הגיע הזמן לראות מהם שלושת הבלוגים המובילים בעולם.

 

 

1. The Blonde Salad

 


הבלוג של קיארה פראני, בלוגרית האופנה מספר אחת בעולם! כוחו של הבלוג שלה מעניק השראה לאין־ספור בלוגרים מתחילים מסביב לעולם. היא הייתה בין הראשונים שכתבו בלוג גם בתור יומן אישי שכולל תמונות של האאוטפיטים שלה וגם בתור מקור מידע העוסק בתחום האופנה. היא כתבה כתבות תחקיר על טרנדים וביקורות על מוצרים שונים ועדכנה חדשות על עולם האופנה באופן שוטף. כיום קיארה מנהלת את הבלוג, ויש לה צוות כותבים שעוזר לתחזק אותו בתדירות יומיומית. בעקבות הצלחת הבלוג הקימה מותג אקססוריז מצליח הנושא את שמה.

 

 

כן, זה ברק שמיר בעמוד הראשי. (צילום: צילום מסך) כן, זה ברק שמיר בעמוד הראשי (צילום: צילום מסך) מלכת הבלוגים הבלתי מעורערת (צילום: אימג'בנק/Gettyimages) מלכת הבלוגים הבלתי מעורערת (צילום: אימג'בנק/Gettyimages)

 

 

 

2. Stella's Wardrobe

 


כנראה הבלוג הכי צבעוני ברשימה. את הבלוג כותבת סטלה קטרמן, ואין ספק שלחזות שלה יש משקל רב בהצלחת הבלוג. לסטלה שיער קצר בצבע בלונד־פלטינה, גבות שחורות עבות ועיניים כחולות ענקיות, ובחלק מתמונותיה היא לגמרי נראית כמו בובה. סטלה לובשת אאוטפיטים סופר־צבעוניים ומלאי פרינטים ומצטלמת על רקעים צבעוניים גם כן (במקרה שלה, יותר זה יותר), והתוצאה הסופית היא תמונות שאי אפשר להסיר מהן את העיניים. הבלוג מורכב בעיקר מתמונות של סטלה, אך יש בו גם הרבה תוכן שכתוב בסגנון יומן אישי עם ביקורות בתחום האופנה וגם על מסעדות (השילוב המועדף עלינו). הכתיבה שלה לעתים מלאה בהומור ולעתים מאוד רצינית, והאיזון הזה מושך את הקוראים פנימה וגורם לכולם להרגיש כאילו הם חלק מחייה. מותגי אופנה רבים הציעו לסטלה שיתופי פעולה בכתיבה, אך היא מעדיפה להתמקד בבלוג שלה. you go girl

 

 

(צילום: צילום מסך) הבלוג הצבעוני ביותר (צילום: צילום מסך) בובה מודרנית (צילום: מתוך אתר Stella's wardrobe) בובה מודרנית (צילום: מתוך אתר Stella's wardrobe)

 

 

3. Man Repeller

 


הבלוג הזה מצליח בעיקר בזכות חוש ההומור והסרקזם של הבלוגרית ליאנדרה מדין. ליאנדה הקימה את הבלוג כדי לכתוב על האופנה שהיא הכי אוהבת - זאת ש"דוחה גברים". על פי ליאנדרה, אם אאוטפיט של בחורה גורם לגבר להתכווץ במקום ולחשוב שזה מכוער, סימן שהיא לבושה מדהים. בזכות הגישה הקלילה והכיפית הזו הבלוג של ליאנדרה עקף בלוגים רבים בדרך אל הפסגה וכיום הוא נחשב לאחד מהבלוגים המשמעותיים ביותר בעולם האופנה. אפילו מעצבים כמו מייקל קורס סומכים על הדעה של ליאנדרה בנוגע לטרנדים עתידיים.

 

 

דוחה גברים? אותנו ממש לא! (צילום: צילום מסך) דוחה גברים? אותנו ממש לא! (צילום: צילום מסך) הומור זה תמיד בסטייל (צילום: אימג'בנק/Gettyimages) הומור זה תמיד בסטייל (צילום: אימג'בנק/Gettyimages)

 

 

 

טיפים לפתיחת בלוג

 

 

כל אחד יכול לפתוח בלוג, באמת! בכל 0.25 שניות נפתח בלוג אופנה שמאחוריו עומד בלוגר בעל שאיפות להיות קול משפיע בתחום. אבל לא מספיק להתלבש יפה ולצלם תמונות מוצלחות, כדי שהבלוג יצליח ויהפוך לבמה מרכזית של מידע אופנתי, כדאי לעמוד בחמשת הקריטריונים הבאים:

 

1. השקיעו בעיצוב, זהו הדבר הראשון שרואים כשנכנסים לבלוג ואחד השיקולים המרכזיים של הגולש אם להישאר ולהמשיך לקרוא או לעבור לדבר הבא.

 

2. התמקדו בתחום אחד וכתבו עליו, אל תתפזרו למיליון כיוונים כי זה יבלבל גם את הקוראים שלכם וגם אתכם! בחרו נושא שמעניין אתכם וכתבו עליו. מובן שאפשר לכתוב על יותר מנושא אחד, אבל הקפידו שעיקר התוכן יהיה מהודק ושיהיה לו רעיון אחיד.

 

3. היו עקביים - פרסמו כתבות מדי זמן קבוע והקפידו על הזמנים. כך הקוראים שלכם ידעו לצפות לכתבות שלכם וגם תשמרו על הרלוונטיות של התוכן.

 

4. אל תעתיקו! הקוראים שלכם הם בדיוק כמוכם, משוטטים באינטרנט מדי יום, והם ללא ספק ישימו לב אם העתקתם תוכן. היו כמה שיותר אותנטיים וצרו תוכן משלכם, גם אם זה אומר לערוך תחקירים עצמאיים ולפרסם מאמרים אחת לשבוע במקום אחת ליומיים. זו לא הכמות, זו האיכות!

 

5.הבלוגים המצליחים הם גם יומנים אישיים. ככל שהנימה שלכם יותר אישית, כך הסיכוי שהגולשים יתחברו אליכם גבוה יותר - והרצון לקרוא את הטקסטים שלכם יגבר.

 

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

 

למי יש בלוג?