סטייליש

קינג קיילי (קרדיט: Giphy.com)

אפקט קיילי: כך הפכה קיילי ג'נר לאייקון טיפוח

ואף מילה על טייגה

 נועם גורביץ'   |   08/05/2017  |    |    |    | 

מה קיילי ג'נר עושה בחיים? היא מופיעה בסדרת הריאליטי "משפחת קרדשיאן", בקרוב תעלה סדרת ריאליטי נוספת בכיכובה, היא הבעלים של מעצמת הטיפוח "קיילי קוסמטיקס" ושל חנות הבגדים המקוונת "דה קיילי שופ", יש לה מותג בגדים נוסף בשם "קנדל וקיילי" והיא פרסמה שני ספרים בשיתוף עם אחותה קנדל. שנמשיך? היא הוציאה ליין תוספות שיער וקולקציית לקים בשיתוף עם חברת "סינפול קולורס", היא הפרזנטורית של המותג "פומה" והיא מככבת על שערי מגזינים רבים. בשקט-בשקט (או שלא כל כך) הפכה קיילי ג'נר מהאחות הקטנה לבית משפחת קרדשיאן-ג'נר למותג ולמעצמה בפני עצמם.

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

קיילי נכנסה לתודעה ב-2007 כשעלתה סדרת הריאליטי "משפחת קרדשיאן", והיא הייתה בת עשר בלבד. כשהסדרה החלה, קיילי הופיעה פעמים בודדות ובעיקר לצד אחותה קנדל. במשך כמה שנים חסתה בצל אחיותה הגדולות והמפורסמות יותר, אך ככל שגדלה כך גדלה גם ההתעניינות בה.

 

 

ראינו את קיילי גדלה ומתבגרת ולא יכולנו לפספס שינוי נוסף שעבר עליה, או ליתר דיוק - על שפתיה. קיילי הכחישה זאת זמן רב, אך היה ברור שהיא הגדילה משמעותית את השפתיים שלה. לבסוף, לאחר חודשים ארוכים של הכחשה, קיילי הודתה בזה. ההליך הפלסטי, ההכחשה הגורפת והווידוי הסופי הובילו רבים לבקר את המסר שהיא מעבירה לנערות צעירות ואת ההתבגרות המהירה שלה, אך קיילי היא שצחקה אחרונה כשהפכה את הפרשה לעסק משגשג של שפתונים שאוזלים מהמלאי בתוך דקות ספורות בכל השקה מחדש. 

 

(צילום: אימג'בנק/Gettyimages) (צילום: אימג'בנק/Gettyimages)

 

איך בעצם היא הפכה לאייקון? התשובה טמונה ברשתות החברתיות - לקיילי יש 91.3 מיליון עוקבים באינסטגרם ועשרות מיליוני עוקבים נוספים בסנאפצ'ט ובטוויטר, שם היא מפרסמת בגאון את שגרת הטיפוח הארוכה והמושקעת שלה. אי אפשר להגיד שהאיפור שלה נטול מאמץ, אבל הוא בהחלט לא מתנצל; קיילי מציינת בראיונות רבים שהיא ממש לא מתביישת בהשקעתה שעות על גבי שעות באיפור ובשיער שלה. לדבריה, היא אוהבת לטפח את עצמה ואוהבת להעביר טיפים בנושא, בין אם בסרטוני הדרכה באפליקציה שלה ובין אם פשוט דרך מוצרי האיפור שלה.

 

בריאיון למגזין "אלור" סיפרה קיילי על התמונות והסרטונים שהיא משתפת - "אני מראה לאנשים את מה שהם רוצים לראות: את הרכבים המפוארים, את האחוזות ואת המשפחה שלי. מבחינתי זה מותג, אני לא מראה את מי שאני באמת". ואולי במשפט הזה טמונה הבעיה, שכן מעריצות רבות של קיילי ציינו ברשתות החברתיות ובטוקבקים שהן משתמשות במוצרים של קיילי כדי להידמות לה וכדי להרגיש מוצלחות ככה. 

 

מצד אחר, כשקיילי הודתה שהגדילה את שפתיה, היא סיפרה שעשתה זאת כי סבלה מחוסר ביטחון רב וכי ההליך עזר לה להתגבר עליו, ועוד הוסיפה שכיום היא בטוחה לחלוטין במראה שלה, אוהבת את מי שהיא וגאה להיות עצמה. בעקבות ההצהרה הזה הופץ ההאשטג JustLikeKylie#, שהמשמעות שלו היא "מרגיש/ה יפה". 

 

(קרדיט: Giphy.com)

 

כאמור, במרוצת השנים הוציאה קיילי ליינים שונים של תוספות שיער, לקים לציפורניים וכמובן מוצרי איפור. עם כל הכבוד לרשתות החברתיות (ויש כבוד!), שפתחו לקיילי את הדלת לפרסם מוצרים שלה, היא נשארה בפנים, בלב תעשיית הטיפוח, בזכות איכותם ומחירם הנגיש של המוצרים שלה. אז בין אם אתם אוהבים אותה ובין אם לא, ההצלחה שלה בלתי מעורערת.

 

מי משתמש במוצרים שלה?