סטייליש

(קרדיט: Giphy.com)

איך משפיעות קיילי ג'נר וג'יג'י חדיד על מה שאתם לובשים?

תפתחו את הארון ותראו את קיילי ג'נר.

 נועם גורביץ'   |   17/03/2017  |    |    |    | 

 

חושבים שרק אתם מכורים למדור בעיתון "העתק הדבק"? חשבו שוב! מרבית האנשים מעתיקים ומדביקים באופן יומיומי את הלוקים של הכוכבים האהובים עליהם, ולרוב הם עושים זאת מבלי לשים לב. עד כמה משפיעים הכוכבים האהובים על עולם האופנה? כנראה יותר משחשבתם.

 

סלבריטאים נמצאים בכל מקום - אנחנו רואים אותם בטלוויזיה, במגזינים, על גבי פוסטרים ובעוד מקומות רבים. אפשר להגיד שהם חלק כמעט בלתי נפרד מחיינו, בייחוד מפני שיש בידינו את כלי המעקב החזק מכול - הרשתות החברתיות. לא משנה אם מושא הערצתכם הוא זמר, שחקן, ספורטאי או פוליטיקאי, הוא כנראה משפיע עליכם בהרבה מובנים, וגם באופנה, כמובן. אנשים מפורסמים כמעט תמיד היו קובעי טרנדים והשפיעו על תעשיית האופנה, בין היתר מפני שהם מייצגים דברים שרבים שואפים אליהם - הצלחה, עושר, פרסום ומלתחה רצחנית. חלק מהסלבס לקחו את ההשפעה שלהם צעד אחד קדימה ועיצבו קולקציות שהשפיעו באופן ישיר על טרנדים או ייצרו מוצרים שהפכו לטרנדים בעצמם, למשל קניה ווסט וקיילי ג'נר (ספוילר להמשך הכתבה).

 


סטייל בכל פריים
הבנו שלסלבריטאים יש כוח בכל הנוגע לטרנדים בפרט ולתעשיית האופנה בכלל, אבל חשוב גם לתת חלק מהקרדיט לצלמי הפפרצי. מה זאת אומרת? צלמי הפפרצי מצלמים את הכוכבים הגדולים ללא הרף, גם באירועי שטיח אדום מפוארים וגם בכניסה לסופר השכונתי. כל תיעוד מועלה לאינטרנט ונגיש כמעט לכולם, ואנחנו מקבלים עדכונים שוטפים על מי נראה איפה, מתי ואיך הוא לבוש. הסיטואציה הזו עשויה "לחייב" את הסלבס מבחינה אופנתית, כי הם לא רוצים להיתפס כשהם לא נראים כמו כוכבי הוליווד נוצצים. אבל איך זה קשור לקביעת טרנדים? רובנו מרותקים לחיים השגרתיים של הכוכבים ואולי אפילו רוצים לחקות אותם. למשל, ברגע שמתפרסמת תמונה של טיילור סוויפט לובשת אוברול ג'ינס קצר, אפשר לצפות שמעריצים רבים ירוצו לחנות הקרובה להרכיב לוק דומה כדי להרגיש שהנה, גם הם לבושים כמו זמרת על. אוברול ג'ינס יהפוך בזמן קצר לטרנד ויופיע ברוב ארונות הפאשניסטות בעולם. אין ספק שהכוכבים הבינו שצלמי הפפרצי המציקים עשויים גם להועיל להם והם מנצילם את ההזדמנות לקדם אופנה שהם אוהבים. הסלבס מבינים את ההשפעה שיש להם ו"מתכננים" טרנדים שהם רוצים שיופצו. כך עשתה קנדל ג'נר, למשל; לפני כמה שבועות היא לבשה טי־שירט עם קרע גדול מלפנים ובאותו היום פרסמה פוסט באפליקציה שלה תחת הכותרת "למה חולצה קרועה היא פריט הכרחי בארון שלכם". לפוסט צורפו תמונות של חולצות דומות והוא לווה בפוסט משלים, של DIY ליצירת חולצה שכזו. קנדל, הבנו מה את מנסה לעשות פה, ונראה שזה מצליח.

 

קנדל והחולצה הקרועה (צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/Splashnews) קנדל והחולצה הקרועה (צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/Splashnews)

 


מנצלים את הרגע
בעקבות הצלחתה של פלטפורמת התמונות ביצירת טרנדים, מעצבי אופנה גדולים הבינו שחשוב להם להגיע אל מפורסמים שמתעדים את מה שהם לובשים בדרך קבע. לכן שולחים המעצבים במתנה פריטי לבוש למפורסמים, רק כדי שילבשו אותם. המעצבים מקווים שהמפורסם יתועד בעדשת הפפרצי, או שהוא יעלה תמונה עם הבגד לרשתות החברתיות או שילבש את הבגד באירוע שטיח אדום, שיסוקר בתקשורת. מעצבים רבים, המעוניינים להבטיח כי הסלב אכן ילבש את הבגד שלהם, מעצבים פריטים או אפילו קולקציות בהשראת הסלב ולפי מה שהוא אוהב. לא פעם גם האלמנטים האישיים האלה מיתרגמים לטרנדים ציבוריים. למשל, מעצב האופנה מייקל קלה יצר ז'קט עבור ג'יג'י חדיד עם הכיתוב "חדיד" בגב, ומאותו הרגע הפכו ז'קטים שעל גבם כיתובים אישיים לפריטי חובה בקרב חובבי האופנה ובקרב מעצבי האופנה גם יחד.

 

ג'יג'י והז'קט עם הכיתוב (צילום: צילום מסך מאינסטגרם) ג'יג'י והז'קט עם הכיתוב (צילום: צילום מסך מאינסטגרם)

 


ותודה לרשתות החברתיות
עם כל הכבוד לצלמים ולטקסי הפרסים, השחקניות המרכזיות במגרש של עולם האופנה והסלבס כיום הן הרשתות החברתיות. זוכרים שכתבנו על השפעת הרשתות החברתיות על עולם האופנה? ברור, כי אתם מכורים לכתבות האופנה. אם לא, נרענן את זיכרונכם: בכל יום עולות תמונות חדשות של המפורסמים לעמוד האינסטגרם שלהם, לסנאפצ'ט, לפייסבוק ולעתים גם לטוויטר, ועשרות מיליוני עוקבים צופים בתמונות האלה. כאמור, רשתות אופנה, בתי אופנה ומעצבים מנצלים את הפלטפורמות האלה ושולחים לסלבס נבחרים פריטי לבוש בחינם בשביל תמונה אחת. הכוכבים מנהלים את חשבונות האינסטגרם שלהם בצורה מחושבת. עשרות מיליוני העוקבים שלהם סומכים עליהם שהם מסננים את התמונות ואת הפריטים שהם מפרסמים באינסטגרם בקפידה, ולכן הפריטים הנבחרים הופכים במהרה לטרנדים. ככה העוקבים יודעים מה נכון או לא נכון ללבוש.

 


קובעי הטרנדים
המפורסמים משפיעים על תעשיית האופנה כיוון שהם נערצים בקרב רבים ובזכות החשיפה הגדולה שלה הם זוכים בתקשורת וברשתות החברתיות. אך האם כל כוכב משפיע באותה המידה? ברור שלא! מובן מאליו שככל שהאדם יותר מפורסם כך יש לו יותר כוח בתעשייה. שנית, יש כוכבים שהוכתרו בתקשורת בתור אייקוני אופנה בעקבות הופעות שיקיות חוזרות ונשנות. מעצם הגדרתם כאייקונים, האאוטפיטים שהם לובשים עומדים לסקירה מתמדת, וכמעט כל דבר שילבשו יוגדר כטרנד. קיילי ג'נר, למשל, שהיא ללא ספק אחד מאייקוני האופנה הגדולים של ימינו, הפכה את שפתיה המלאות לסימן ההיכר שלה ולטרנד בין־לאומי. קיילי לקחה את יצירת הטרנד צעד אחד קדימה ויצרה ערכת שפתונים שנושאת את שמה והקימה חברת קוסמטיקה שמגלגלת מיליונים, והכול התחיל מתמונות אישיות שלה שפרסמה; שהפכו את השפתיים שלה למפורסמות כמוה. קיילי הטביעה את חותמה על עולם האופנה כולו - לאחרונה היא פתחה חנות אינטרנטית בשם "הקיילי שופ", והמלאי כולו אזל בתוך שעתיים! באתר נמכרו פריטי אופנה שמזוהים עם קיילי ושהפכו לטרנדים בזכותה, כמו סווטשירט קפוצ'ון אוברסייז וכובע מצחייה. אייקון אופנה אחר שראוי לציון הוא לא אחר מאשר קניה ווסט! קניה הוא אחד מהאנשים המשפיעים על עולם האופנה. אחד הטרנדים הראשונים שביסס קניה הוא משקפי שמש צבעוניים עשויים פלסטיק, שאין להם עדשות אלא מעין תריסים. קניה נהג לחבוש את המשקפיים האלה עוד ב־ 2006. כיום הוא מעצב אופנה ובעל קו הלבשה בשם "ייזוס", ומגזינים כמו "ווג", "אל" ו"סבנטין" הכתירו אותו כחלוץ טרנדים רבים בעולם האופנה. קניה מאמץ את תרבות ההיפ־הופ ומטמיע אותה לתוך העיצובים שלו, והיא באה לידי ביטוי בפריטי אוברסייז בצבעים ניטרליים, נעליים שקופות וטרנינגים שעליהם כיתובים גסים.

 

קיילי והשפתיים המפורסמות (צילום: אימג'בנק/Gettyimages) קיילי והשפתיים המפורסמות (צילום: אימג'בנק/Gettyimages) קניה ומשקפי השמש (צילום: אימג'בנק/Gettyimages) קניה ומשקפי השמש (צילום: אימג'בנק/Gettyimages)

 


מביטים קדימה
קיילי ג'נר והשפתיים, קניה ווסט והאוברסייז, ליידי גאגא והכובע הוורוד או אריאנה גרנדה והקוקו הגבוה - תרצו או לא, סלבס וטרנדים שזורים בחיינו ובתרבות שלנו והם מעלים את המודעות לאופנות משתנות. השפעתם תמשיך להתחזק, אך בסופו של דבר הכוח האמיתי הוא בידיים שלנו, הצרכנים! הכוכבים עשויים להשפיע על קולקציות שלמות של רשתות אופנה שאנחנו אוהבים, אך בסופו של דבר חשוב שנבחר את הבגדים שאנחנו באמת אוהבים ושמייצגים את מי שאנחנו. לפי גישה הזו, ובהתחשב בעובדה שכוכבים חדשים עולים וצומחים דווקא מתוך הרשתות החברתיות, נראה שבעתיד ייטשטש הגבול בין אדם  מפורסם קובע טרנדים לבין אדם אלמוני שניחן בחוש אופנה מפותח. בזכות החשיפה של הרשתות החברתיות כל אחד יכול להיות קובע טרנדים. עולם האופנה נושא עיניים אל הסטריט סטייל האותנטי של אנשים מהשורה, ומשם תגיע הבשורה הבאה. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לרחוב, חשבו לעצמכם - אולי הכובע שאתם חושבים עכשיו יהיה טרנד הקיץ הבא.

 

ליידי גאגא והכובע הורוד (צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/Splashnews) ליידי גאגא והכובע הורוד (צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/Splashnews)